گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیرکل فرهنگی و فوق برنامه دانشگاه پیام نور طی بازدیدی که از دبیرخانه جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور در اصفهان داشت از اعطای «مدال خادمان قرآن» به نخبگان قرآنی در حاشیه برگزاری این جشنواره خبر داد.

نرم افزار قرآنی معجم المفهرسمنبع خبر : پایگاه اینترنتی بیست و نهمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان

فاطمه رضایی‌کوخدان،با اشاره به بازدیدی که روزهای گذشته از دانشگاه پیام نور اصفهان داشته است، گفت: در این بازدید در جریان آخرین فعالیت‌های صورت گرفته برای برگزاری مناسب جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور قرار گرفتیم.
وی در ادامه با اشاره به میزبانی یکی از دستگاه‌های دانشگاهی کشور از این جشنواره در سنوات مختلف، ادامه داد: طی حکمی از سوی حجت‌الاسلام والمسلمین محمدیان، رئیس نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه‌ها، امسال دانشگاه پیام نور، میزبان این دوره از مسابقات شده است.
تلاش برای برگزاری جشنواره‌ای با کیفیت
دبیر بیست‌و‌نهمین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان کشور، تصریح کرد: ابوالفضل فراهانی، رئیس دانشگاه پیام نور به عنوان رئیس این جشنواره مشغول فعالیت است و با اهتمام فراوان جزئیات این جشنواره را رصد می‌کند و کمیته‌های مختلف جشنواره با ظرافت تمام در حال انجام وظایف محوله هستند.
مدیرکل فرهنگی و فوق‌برنامه دانشگاه پیام نور خاطرنشان کرد: برترین‌های قرآنی از سراسر کشور در این مسابقات حضور خواهند داشت و سعی بر آن است تا حداکثر کیفیت برگزاری در آن لحاظ شود تا پتانسیل واقعی دانشگاه پیام نور در برگزاری جشنواره‌های ملی و حتی بین‌المللی، نمایان شود.
رضایی تاکید کرد: این جشنواره از تاریخ 20 لغایت 23 آبان‌ماه به مدت سه روز به میزبانی دانشگاه پیام نور اصفهان با حضور منتخبان دستگاه‌های دانشگاهی برگزار خواهد شد. ضروری است از زحمات و حمایت‌های رییس دانشگاه پیام نور استان اصفهان و همکاران ایشان کمال قدردانی را داشته باشیم.
وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو اظهار کرد: در جلسه‌ای که در حاشیه بازدید از دبیرخانه جشنواره برگزار شد، مصوب شد به افراد دارای شرایط خاص منطبق بر آیین‌نامه، مدال خادمان قرآن اهدا شود.
دبیر جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور تاکید کرد: تدوین آیین‌نامه این بخش از جشنواره طی چند روز آینده انجام خواهد شد و مشخص خواهد شد که دقیقاً چه کسانی مشمول دریافت این مدال هستند اما قطعاً حافظان و قاریان در اولویت خواهند بود.
مدیرکل فرهنگی و فوق برنامه دانشگاه پیام نور یادآور شد: اگر چه مدال واقعی این خادمان قرآن، نزد پروردگار محفوظ است و مدالی ناب از کلام خداوند در سینه دارند، اما این نشان فرهنگی صرفاً در جهت تجلیل از زحمات و خدمات این عزیزان در راستای اشاعه فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی است.
رونمایی از تمبر یادبود جشنواره بیست‌و‌نهم
رضایی گفت: همچنین در جلسه‌ای که در حاشیه این بازدید صورت گرفت، مصوب شد تا تمبر بیست و نهمین جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان و دانشگاهیان سراسر کشور رونمایی شود و بعنوان ایده‌ای بدیع در دانشگاه پیام نور به مرحله اجرا درآید.
وی در پایان تصریح کرد: این تمبر به منظور تاکید بر جایگاه ویژه فعالیت‌های قرآنی و همچنین بعنوان یادگاری از میزبانی دانشگاه پیام نور رونمایی خواهد شد تا به عنوان یادبودی ماندگار برای شرکت‌کنندگان و برگزارکنندگان باقی بماند.