رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: بودجه فعالیت‌های قرآنی برای سال آینده 300 میلیارد تومان است؛ فعالان قرآنی شاید از این بودجه راضی نباشند،اما تحقق یافتن این اعتبارات برای فعالیت‌های قرآنی در سال آینده می‌تواند ویژگی مثبت آن باشد.

 

حجت‌الاسلام و‌المسلمین غلامرضا مصباحی‌مقدم، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به وضعیت بودجه فرهنگی و قرآنی و اینکه فعالان فرهنگی و قرآنی از بودجه سال 93 رضایت ندارند، گفت: ممکن است هر کدام از مجموعه‌ها از زاویه دید خود چنین برداشتی داشته باشند که مجلس نسبت به بودجه فرهنگی و قرآنی بی‌توجهی کرده است، اما باید جمیع شرایط را لحاظ کرد و آن گاه نظر داد.

افزایش بودجه فرهنگی نسبت به عملکرد سال جاری

رئیس کمیسیون تلفیق مجلس اظهار کرد: به عنوان کسی که به مجموعه بودجه و ابعاد مختلف آن آگاهی دارم، با صراحت معتقد هستم که بودجه فرهنگی نسبت به عملکرد سال جاری افزایش نیز پیدا کرده است.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: البته نسبت به بودجه مصوب سال گذشته شاید کمتر باشد، زیرا مصوب سال گذشته 210 هزار میلیارد تومان تصویب شده بود که بعدا از سرجمع بودجه کاهش پیدا کرد.
رئیس کمیسیون تلفیق مجلس با ذکر اینکه بودجه قرآنی نه تنها کم نشده بلکه افزایش نیز داشته است، گفت: امسال دولت و مجلس توجه بیشتری به بودجه قرآنی داشتند؛ با وجود آنکه در بسیاری از بخش‌ها بودجه‌ها کاهش یافته بود، اما تلاش دولت و مجلس بر این قرار گرفت که بیشترین اهتمام به بودجه قرآنی باشد.
وی در مورد تصویب بودجه نیم درصد برای فعالیت‌های قرآنی که چند سال پیش اتفاق افتاد، افزود: علت اینکه این مسئله امسال پیگیری نشد، این است که این بودجه اساسا قابلیت تحقق نداشت و با توجه به اینکه بودجه کشور باید برای همه فعالیت‌ها و برنامه‌ریزی‌های کشور تخصیص داده شود، عملا نمی‌توانستیم نیم درصد را به فعالیت‌های قرآنی اختصاص دهیم.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بودجه فعالیت‌های قرآنی برای سال آینده 300 میلیارد تومان است؛ فعالان قرآنی شاید از این بودجه نیز راضی نباشند، اما تحقق یافتن این بودجه برای فعالیت‌های قرآنی در سال آینده می‌تواند ویژگی مثبت آن باشد و به تعبیر دیگر این بودجه به صورت کامل جهت فعالیت‌های قرآنی هزینه خواهد شد.

افزایش اعتبارات قرآنی لایحه دولت توسط مجلس
حجت‌الاسلام مصباحی‌مقدم با ذکر اینکه در لایحه دولت توجه کمتری به بودجه قرآنی شده بود، گفت: در لایحه دولت برای سال آینده 200 میلیارد تومان اختصاص یافته بود، اما مجلس در بررسی بودجه عنایت خاصی به تصویب بودجه متناسب با اهمیت فعالیت‌های قرآنی داشت و از همه ظرفیت خود برای این هدف استفاده کرد.