: قائم مقام مرکز طبع و نشر قرآن از چاپ قرآن دانش‌آموزی که به دلیل مشکلات فنی به تأخیر افتاده بود، تا نیمه نخست فروردین سال آینده خبر داد.

 

سیدعلی سرابی، قائم مقام مرکز طبع و نشر قرآن در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با بیان اینکه به زودی یکی از اقدامات مفاهیمی این مرکز یعنی قرآن به همراه حاشیه تفسیر دانش‌آموزی از زیر چاپ درمی‌آید، افزود: امیدوارم تا پایان سال 92 یا نیمه اول فروردین سال 93 این قرآن آماده ارائه به علاقه‌مندان باشد.

وی با تأکید بر اینکه قرآن دانش‌آموزی قطعا تا نیمه نخست فروردین از زیر چاپ خارج می‌شود، درباره موکول شدن رونمایی این قرآن به اواخر سال که قرار بود 9 اسفند برگزار شود، ادامه داد: در مراحل چاپ مشکلات فنی پیش آمد که همین موضوع کار چاپ را به تأخیر انداخت.

سرابی با اظهار اینکه تقریباً یک ماهی می‌شود که مشغول پیگیری امور چاپ این قرآن در مرکز هستیم، درباره خصوصیات این قرآن گفت: این قرآن در نتیجه ترجمه گروهی که برای نخستین بار در مرکز طبع و نشر انجام شده است، تهیه شده که به زودی رونمایی می‌شود.

قائم مقام مرکز طبع و نشر قرآن تصریح کرد: در این قرآن، شرح تفسیری فشرده متناسب با دانش و اطلاعات دانش‌آموزان و مطالبی که مورد نیاز آنان است به همراه متن آیات قرآن ارائه شده که تصور می‌کنم چنین اقدامی برای نخستین بار انجام می‌شود.

وی از دیگر خصوصیات این قرآن، استفاده از کاغذهای با وزن و گراماژ پایین را نام برد و عنوان کرد: بر این اساس تلاش کردیم تا حجم قرآن دانش‌آموزی تا حد امکان کم باشد. گراماژ کاغذ مورد استفاده در این قرآن حدود 60 گرم است که در چاپخانه بزرگ اسوه به چاپ می‌رسد.

سرابی همچنین با بیان اینکه این قرآن در 1240 صفحه به چاپ می‌رسد، افزود: متن آیات قرآن نیز به شیوه مرکز طبع و نشر و به صورت کم‌علامت است و المان‌های هنری و تذهیب متناسب با فضای دانش‌آموزی در این قرآن به کار رفته است.

به گفته قائم مقام مرکز طبع و نشر قرآن، المان‌های هنری متناسب با فضای دانش‌آموزی بر این مبنا است که طرح‌های استفاده شده در این قرآن، متناسب با روحیات دانش‌آموزان است. متن قرآن نیز متنی است که در کتاب‌های قرآن دانش‌آموزی از آن استفاده می‌شود. شرح آیات نیز به صورت یک صفحه در مقابل متن آیات قرار دارد و ترجمه آیات در زیر متن ارائه شده است.