صفحات پاپ آپ popup window

بایگانی شهریور ۱۳۹۳ :: ثقلین

ثقلین

رسانه ای در زمینه قرآن و عترت

۱۰ مطلب در شهریور ۱۳۹۳ ثبت شده است

نرم افزار همراه شیعه

نرم افزار همراه شیعه جهت تأمین نیازهاى اولیه هر کاربر شیعه به زبان فارسى و عربى نوشته شده  و بزودى زبان انگلیسى آن نیز اضافه خواهد شد.

از مهم‌ترین اهداف تولید این نرم افزار، سهولت در دسترسى کاربر، سرعت مناسب برنامه اى همراه با گرافیک بسیار جذاب آن بوده که در کنار کاربردى بودن برنامه، لذت استفاده از آن را به کاربر منتقل می‌کند.

از مزایاى برنامه همراه شیعه سعى در به‌کارگیری بهترین و مطمئن‌ترین منابع براى تهیه اطلاعات و محتواى برنامه می‌باشد.

نمایش وقایع و اتفاقات روزانه و مهم جهان تشیع، نمایش اعمال وارده روز بر اساس کتاب شریف مفاتیح‌الجنان، نمایش اوقات شرعی روز و گنجینه اى از پنج کتاب گران‌بهای اسلامى از محتویات این نرم افزار است.

همراه شیعه دارای امکاناتی نظیر سیستم عامل Android۲.۲+ با پشتیبانى زبان‌های فارسى و عربى، نمایش رخدادهاى روز جهان تشیع با استناد به منابع معتبر، اطلاعات جغرافیایى بیش از سه هزار شهر در اقصى نقاط دنیا همراه با امکان استفاده از مکان یاب ماهواره اى(GPS)، امکان قفل ترجمه براى سهولت در قرائت متن اصلى و استفاده از ترجمه آن به صورت همزمان و نمایش ساده و زیباى صفحات و انتقال بین صفحات می‌باشد.

نمایش اعمال وارده روز بر اساس کتاب شریف مفاتیح‌الجنان، محاسبه و نمایش اوقات شرعى به هفت روش موجود، کتابخانه اى متشکل از پنج منبع گران قدر اسلام «قرآن، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه، مفاتیح‌الجنان و کامل الزیارات» با محیطى بسیار زیبا و کاربردى جهت مطالعه و تنظیم خودکار ساعت بهاره براى نیمه اول سال شمسى به صورت کاملاً دقیق از دیگر مزایای این نرم افزار است.

این نرم افزار بر روى دستگاه هاى اپل، آیفون و آی‌پد و نیز سیستم عامل اندروید قابل نصب است.

جهت دریافت کلیک نمایید : 

۳ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
علیرضا صالحی نژاد

سایت جامع قرآنی تا پایان سال جاری راه‌اندازی می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی: معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از راه‌اندازی سایت جامع قرآنی خبر داد و گفت: مقدمات راه‌اندازی این سایت فراهم شده است و تا پایان سال جاری از آن رونمایی می‌شود.

حجت‌الاسلام محمدرضا حشمتی، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)از خراسان رضوی، با اشاره به برنامه شش ماه دوم سال جاری معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: سازمان‌دهی مؤسسات، تقویت نهادهای مردمی در حوزه قرآن کریم، پیگیری هفته‌های قرآنی در استان‌ها، فراخوان برای ارسال آثار هنری ـ قرآنی و پیگیری طرح ملی تلاوت قرآن کریم از جمله برنامه‌های معاونت قرآن و عترت به‌شمار می‌رود.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از راه‌اندازی سایت جامع قرآنی خبر داد و گفت: مقدمات راه‌اندازی این سایت فراهم شده است و تا پایان سال جاری از آن رونمایی می‌شود.

وی با اشاره به عملکرد جشنواره بین‌المللی فرهنگی ـ هنری امام رضا(ع)، اظهار کرد: خوشبختانه این جشنواره در حد خوبی در حال برگزاری بوده و هر ساله بخشی به آن افزوده می‌شود اما با توجه به گستردگی، این جشنواره، قابلیت‌ها و ظرفیت‌های بسزایی دارد که امیدواریم از آن استفاده کرده و در جهت افزایش عملکرد کمی و کیفی این جشنواره تلاش شود.

حجت‌الاسلام حشمتی با بیان اینکه متأسفانه آثار فاخر کمی در حوزه رضوی به جشنواره ارسال می‌شود، ابراز کرد: باید هنرمندان و اندیشمندان صاحب نام در این جشنواره حضور پیدا کنند زیرا استفاده از ابزار هنر می‌تواند در جهت اشاعه اندیشه‌های رضوی بیشتر مؤثر واقع شود.

وی با اشاره به اقداماتی که تاکنون برای تحقق 10 میلیون حافظ در کشور صورت گرفته است، گفت: سازمان‌های گوناگون در جهت تحقق این خواسته رهبر معظم انقلاب پیگیری‌هایی را انجام می‌دهند اما تا رسیدن به آن فاصله زیادی داریم، البته کارهای خوبی توسط نهادها صورت گرفته و گزارش‌های امیدوارکننده‌ای در این خصوص ارائه شده است.

۲ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
علیرضا صالحی نژاد

کتاب موبایل ( شناخت قرآن از زبان امام رضا )

رآن نور و کلام روشن الهى است و از آن‌جا که در نور، تاریکى و در کلام روشن، ابهامى نیست، قرآن از هر گونه ظلمت، پاک و از هر نوع ابهامى پیراسته است.
این کتاب خلاصه‌اى است درباره‌ى قرآن حکیم در پیشگاه امام هشتم حضرت على بن موسى الرضا(ع) تا بدین وسیله مقام منیع حضرت در پرتو نور قرآن کریم آشکار گردد و از طرفى معارف عالى قرآن حکیم با بیان این قرآن ناطق روشن گردد.

نکته
اگر از گوشیهایی با گرافیک خیلی کم استفاده می کنید نسخه ی کم حجم را دانلود کنید و اگر از گوشی های لمسی استفاده می نمایید حتما نسخهhtc یا با کیفیت را دانلود کنید تا به مشکل عدم تطابق گرافیکی بر نخورید. و اگر از گوشیهایی با کیفیت معمولی استفاده می کنید گزینه مناسب نسخه ی normal یا متوسط است.

این کتاب موبایل جهت استفاده در تلفن‌های مبتنی بر جاوا تهیه شده است.
 
جهت دانلود کلیک نمایید : 
۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
علیرضا صالحی نژاد

رساله عملیه محیط زیست رونمایی شد

رساله عملیه محیط زیست به همراه کتاب ۴۰ حدیث و روایات محیط زیست امروز ۱۰ شهریور در جشنواره محیط زیست در آموزه‎های رضوی رونمایی شد.

%d8%b1%d8%b3%d8%a7%d9%84%d9%87-%d8%b9%d9%85%d9%84%db%8c%d9%87-%d9%85%d8%ad%db%8c%d8%b7-%d8%b2%db%8c%d8%b3%d8%aa-%d8%b1%d9%88%d9%86%d9%85%d8%a7%db%8c%db%8c-%d8%b4%d8%af

به گزارش خبرگزاری بین‎المللی قرآن (ایکنا) در این مراسم که با حضور معاون استاندار قم و جمعی از طلاب و روحانیون در جمکران برگزار شد، محمود علی رکنی، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم در سخنانی در این مراسم گفت: این رساله و کتاب 40 حدیث مبتنی بر فتوای مراجع معظم تقلید در پاسخ به صد استفتاء صورت گرفته است.

وی افزود: این استفتائات در مورد موضوعات مختلف زیست محیطی از جمله مصرف آب، قوانین محیط زیست و وظایف فقهی و شرعی مردم، حقوق حیوانات و ... است.

رکنی با بیان اینکه آموزه‌های اهل بیت(ع) بهترین منبع برای استخراج مفاد سبک زندگی اسلامی است، عنوان کرد: جشنواره محیط زیست در آموزه‌های رضوی با هدف تبیین دیدگاه‌های اهل بیت(ع) درباره موضوعات مختلف محیط زیست در رشته‌های مختلف از جمله مقاله برگزار می‌شود.

وی افزود: امسال سومین دوره این جشنواره نیز با ارسال 870 اثر در رشته‌های مختلف هنری همچنین 5 مقاله برگزار شد و امروز از نفرات برتر تقدیر خواهد شد.

۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
علیرضا صالحی نژاد

به مناسبت میلاد حضرت معصومه (س)

۶ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰
علیرضا صالحی نژاد

ترجمه انگلیسی کلام وحی (سوره توبه)

ترجمه گویای انگلیسی کلام وحی سوره توبه (al-Taubah)

جهت دریافت صوت به ادامه مطلب بروید
۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
علیرضا صالحی نژاد

نرم‌افزار آموزش تصویری نماز به کودکان

نماز از ارکان دین است و دارای مراحل مختلفی است که شاید آموزش آن‌ها به کودکان ساده نباشد. بهترین روش یادگیری برای کودکان و نوجوانان استفاده از روش‌های تصویری است.
 نرم‌افزار «آموزش نماز» می‌تواند به پدرها و مادرها کمک کند تا به‌آسانی و به صورت دقیق احکام و موارد مرتبط با نماز را به کودکان خود بیاموزند.

برنامه معرفی‌شده ابتدا آموزش خود را از وضو گرفتن شروع می‌کند و سپس به ترتیب مراحل انجام نماز یومیه و مستحبات مرتبط را توضیح می‌دهد. در ضمن احکام و مستحبات موجود در نماز به صورت کامل و با زبانی ساده توضیح داده شده است.

با استفاده از این نرم‌افزار Namaz Learning می‌توانید به صورت تصویری و کامل اعمال مرتبط با وضو گرفتن، نماز یومیه و مستحبات نماز را به کودکان خود آموزش دهید.

این نرم‌افزار مخصوص گوشی‌های اندروید تهیه شده و در اختیار کاربران قرار گرفته است.

جهت دریافت کلیک نمایید : 

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

۲ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰
علیرضا صالحی نژاد

حائز رتبه شدن وبلاگ ثقلین در بیست و نهمین جشنواره سراسری قرآن کریم دانشجویان

حاصل همراهی شما کسب رتبه دوم وبلاگ ثقلین در بیست و نهمین جشنواره سراسری قرآن کریم دانشجویان کشور 

تحفه ای ناقابل و حقیرانه به پیشگاه ائمه معصومین 

دعاگوی ما باشید

آدرس اینترنتی دبیر خانه جشنواره : http://www3.ilam.ac.ir

۱۵ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰
علیرضا صالحی نژاد

پس زمینه رضوی تقویم شهریور ماه 1393

جهت دریافت تصویر بر روی آن کلیک نمایید

۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
علیرضا صالحی نژاد

کتاب منشور نسل جوان در سیره امام صادق (علیه‌السلام)

کتاب منشور نسل جوان در سیره امام صادق (علیه‌السلام) نوشته «عبدالکریم پاک نیا» می‌باشد که به موضوعاتی از جمله ارتباط با نسل جوان، تعدیل حس دوست خواهی، رفتار نیکو و ملایم و تقویت اندیشه های مثبت می‌پردازد.


ضرورت ازدواج، تشویق به نماز، عادت دادن به حسابرسی، آگاهی دادن در مسائل دینی و شناساندن آسیب‌های اجتماعی از دیگر مباحث این کتاب است.

جهت دریافت کتاب الکترونیکی کلیک نمایید:

جهت دریافت اپلیکیشن آندرروید این کتاب کلیک نمایید : 

منبع: مرکز تحقیقات رایانه ای اصفهان

۳ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
علیرضا صالحی نژاد