فرهنگ لغت تاریخی «واژگان قرآن» با همکاری مؤسسه پژوهش‌ها و مطالعات علمی مراکش(مبدع) در این کشور چاپ و منتشر می‌شود.

 

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «اسلام وب»، مؤسسه پژوهش‌ها و مطالعات علمی مراکش(مبدع) و مرکز مطالعات واژه‌‌شناسی این کشور در شهر «فاس» قصد دارند، فرهنگ لغت تاریخی «واژگان قرآن» را منتشر کنند.
شیخ شاهد محمد البوشیخی، مدیر سابق مرکز مطالعات واژه‌‌شناسی مراکش و دبیرکل مؤسسه مبدع که از کارشناسان علم واژه‌‌شناسی به ویژه واژگان قرآن است، بر انتشار این اثر نظارت دارد.
نشان‌دادن تلاش‌های علمای مسلمان در زمینه تشخیص معنای واژگان قرآنی، تبیین میزان همکاری‌های فردی و گروهی در این عرصه از زمان نزول قرآن تاکنون، آشنایی با سیر تکاملی روند درک اصطلاحات قرآنی در طول تاریخ و هموارکردن مسیر تحقیق و پژوهش در زمینه مفاهیم واژگان قرآنی از اهداف انتشار این فرهنگ لغت عنوان شده است.
در تألیف این اثر قرآنی از منابع مختلفی از جمله کتاب‌های تفسیر و علوم قرآن، کتب شرح حدیث و علوم حدیث، کتب عقیدتی ـ فقهی و فرهنگ لغت‌های عمومی استفاده خواهد شد.
این فرهنگ لغت قرآنی در 3 مرحله «جمع‌آوری مطالب و مستندسازی»، «بازنگری و ارزیابی» و مرحله «تألیف و هماهنگ‌سازی واژگان» تألیف خواهد شد.
مسئولان این طرح کتابچه‌ای تدوین کرده‌اند که در آن توضیحاتی درباره فرهنگ‌ لغت تاریخی واژگان قرآنی آمده است.  این کتابچه را شیخ شاهد محمد البوشیخی، دبیرکل مؤسسه مبدع تألیف کرده است.