حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا حشمتی، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره افزایش نرم‌افزارهای قرآنی، اظهار کرد: در تولید نرم‌افزارهای قرآنی قائل به تکثرهستیم و این فعالیت‌ها باید از سوی NGOها و مؤسسات محقق شود و اولویت ما برای حمایت برخی از نرم افزارها باید به صورت کارشناسی دقیقی باشد.

 

وی ادامه داد: باید از نرم‌افزارهای قرآنی حمایت شود که نوآوری و خلاقانه باشد درواقع منظور دوری از تکرار و موازی‌کاری است. ما ناچاریم از طریق حمایت‌ها بتوانیم به اصلاح نرم‌افزارهای قرآنی بپردازیم.

ضرورت تشکیل بانک اطلاعات از آثار دیجیتال قرآنی

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: اگر بانک درستی از تولیدات نرم‌افزارهای قرآنی تشکیل دهیم تا بتوانیم اطلاعات جامعی در دست داشته باشیم قطعا می‌توانیم برنامه‌ریزی مناسبی داشته باشد. البته این طرح از برنامه‌های آینده معاونت به شمار می‌رود.

وی بیان کرد: اگر اطلاعات جامعی از نرم‌افزارهای قرآنی در دست داشتیم، می‌توانیم مانع بسیاری از موازی‌کاری‌ها شویم و به این شیوه نرم‌افزارهایی با خلاقیت ونوآوری بیشتری تولید می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین حشمتی اظهار کرد: حمایت مناسب از نرم‌افزارهای خلاق و نوآورانه و ایجاد بانک اطلاعاتی به منظور مانع از موازی‌کاری در دیگر برنامه‌های آینده معاونت محسوب می‌شود.

وی یادآور شد: البته باید گفت که در حوزه تولیدات قرآنی شاهد نرم‌افزارهای قرانی مناسبی هم بودیم که جای تشکر دارد اما به هرحال ناگزیر هستیم که از موازی‌کارها و تولیدات تکراری جلوگیری کنیم.