مجلس شورای اسلامی در بررسی لایحه بودجه 93، با پیشنهاد دولت مبنی بر اختصاص 200 میلیارد تومان در راستای اجرای منشور توسعه فرهنگ قرآنی موافقت کرد.

 

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، عصر روز گذشته، 20 بهمن‌ماه آخرین جلسه مجلس شورای اسلامی برای رسیدگی به لایحه بودجه 93 برگزار شد که طی این جلسه بخش هزینه‌ای و جداول این لایحه مورد بررسی قرار گرفت.

بر اساس آنچه در جدول شماره 9 مربوط به برآورد اعتبارات ردیف‌های متفرقه آمده، دولت پیشنهاد داده بود که مبلغ 2 هزارمیلیارد ریال در راستای اجرای منشور توسعه فرهنگ قرآنی اختصاص پیدا کند.

این موضوع پس از مطرح‌شدن در صحن علنی با موافقت نمایندگان روبرو شد تا اعتبارات قرآنی کشور در سال 93 مشخص شود.

بنابراین گزارش، در کمیسیون فرهنگی مجلس پیشنهادی مبنی بر دو برابر شدن این اعتبار مطرح شده بود که با موافقت اعضای کمیسیون همراه و به کمیسیون تلفیق ارائه شد اما سرانجامی نداشت و نمایندگان پیشنهاد دولت را برگزیدند.

پیشنهاد دیگری که از سوی فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس مطرح شده بود، تخصیص اعتبار 3000 میلیارد ریال برای طرح حفظ قرآن کریم بود که این پیشنهاد نیز از بودجه سال آینده باز ماند که البته مورد انتقاد رئیس این فراکسیون نیز قرار گرفت.

لاله افتخاری، رئیس فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس شورای اسلامی پیش از این در گفت‌وگویی با خبرگزاری ایکنا تصریح کرده بود: پیشنهادهایی که از سوی این فراکسیون در مورد اعتبارات قرآنی سال 93 مطرح شده، کارشناسی‌شده و منطبق با نیازهای جامعه قرآنی و بر اساس عملکرد و فعالیت‌های مراکز و دستگاه‌های قرآنی است.

یادآور می‌شود چند سالی است که اعتبارات قرآنی لایحه بودجه سالیانه ابتدا در قالب نیم‌درصد بودجه دستگاه‌های اجرایی از سوی دولت پیش‌بینی می‌شود؛ در سال گذشته این نیم‌درصد به صورت مبلغی معین از سوی دولت پیشنهاد شد که با مورد موافقت مجلس قرار گرفت.