حجت‌الاسلام سبحانی‌نیا با بیان اینکه مجلس در بررسی و افزایش اعتبارات قرآنی از همه ظرفیت‌های خود استفاده کرد، گفت: علی‌رغم انتقادهایی که در مورد میزان این بودجه وجود دارد، اعتبارات مطلوبی برای تقویت فرهنگ قرآنی به تصویب رسیده است.

 

حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین حسین سبحانی‌نیا، عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو باخبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) در مورد تلاش مجلس برای تصویب بودجه قرآنی مطلوب گفت: بودجه قرآنی مورد توجه همه نمایندگان بود و حتی پیشنهادهای تکمیلی نیز از جانب برخی نمایندگان برای افزایش این اعتبارات ارائه شد و در کمیسیون تلفیق و کمیسیون‌های مربوطه مورد توجه قرار گرفت.
وی افزود: بودجه قرآنی و بودجه فرهنگ دینی در حد مقدورات برای سال 93 از سوی مجلس مورد تصویب قرار گرفت و علی‌رغم انتقادهایی که از سوی برخی نمایندگان و یا فعالان فرهنگی و قرآنی در مورد میزان این بودجه وجود دارد، اعتبارات مطلوبی برای تقویت فرهنگ قرآنی به تصویب رسیده است.

فعالیت‌های قرآنی و فرهنگی زیربنای جامعه است
عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: فعالیت‌های قرآنی و فرهنگی به عنوان زیربنای جامعه اسلامی باید مورد توجه جدی مسئولان کشور باشد و برای تقویت آن از همه ظرفیت‌های کشور استفاده شود و تلاش کنیم، فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی در جامعه افزایش داشته باشد.
حجت‌الاسلام‌ سبحانی‌نیا با بیان اینکه مجلس در بررسی و افزایش بودجه قرآنی از همه ظرفیت‌های خود استفاده کرد، گفت: مجلس بودجه پیشنهادی 200 میلیارد تومانی دولت برای فعالیت‌های قرآنی در سال 93 را نیز افزایش داد، هرچند منکر میزان کم این بودجه برای فعالیت‌های گسترده قرآنی نیستم.

مجلس در زمینه بودجه فرهنگی بی‌تفاوت نبود
وی با ذکر اینکه در زمینه بودجه فرهنگی نیز مجلس بی‌تفاوت نبود، افزود: همچون بودجه قرآنی مجلس برای افزایش بودجه فرهنگی نیز تلاش‌های ارزشمندی داشت و در زمینه فرهنگ عمومی کشور و مسائل فرهنگی که زیربنا و زیرساخت اعتقادی جامعه را تقویت می‌کند، مجلس یک نگاه کلان و استراتژیک دارد.
حجت‌الاسلام‌ سبحانی‌نیا گفت: فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی می‌تواند جامعه را به سمت اهداف متعالی سوق دهد و در برابر جنگ نرم دشمنان که دارای ابعاد گسترده است و با استفاده از فرهنگ قرآنی می‌توانیم آنها را خنثی کرده و حرکت پرشتاب‌تری به سمت جامعه نمونه اسلامی داشته باشیم.