رئیس اداره نشر و مطبوعات پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی از حضور این پژوهشگاه با بیش از 70 اثر قرآنی در بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خبر داد و افزود: ارائه جلد دوم دانشنامه‌های «قرآن کریم ویژه نوجوانان» و «اصولیان شیعه» از جمله این آثار است.

 

محمدباقر انصاری، رئیس اداره نشر و مطبوعات پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به آثار حضور پژوهشگاه در بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی بیش از 70 اثر منتشر شده خود را در این دوره از نمایشگاه عرضه می‌کند که از این تعداد، 45 عنوان چاپ اول بوده و 28 عنوان دیگر نیز در ردیف کتاب‌های تجدید چاپ قرار دارند.

وی با بیان اینکه 10 عنوان دیگر نیز زیر چاپ هستند، افزود: مجلد سوم کتاب «مفتاح الجامع»، مجلد دوم «دانشنامه قرآن کریم ویژه نوجوانان» و مجلد دوم «دانشنامه اصولیان شیعه» جزء کتاب‌های زیرچاپ بوده و در نمایشگاه کتاب تهران عرضه می‌شوند.

انصاری ادامه داد: «موسوعه شهید ثانی» در بیست و هشت جلد، جلد بیستم «موسوعه شهید اول»، «ترادف در قرآن کریم» نوشته سیدعلی میرلوحی، «مبانی معرفتی تفسیر سیاسی قرآن»، «تفسیر سیاسی قرآن در ایران معاصر»، نوشته یوسف خان‌محمدی، «بازخوانی مبانی تفسیر قرآن» اثر سیدمحمدرضا صفوی، «سیر تاریخی اعجاز قرآن» اثر سیدحسین سیدی، «نقش سیاق در تفسیر قرآن» نوشته عباس کوثری، «روش بیان قرآن» نوشته علی‌محمد یزدی و «تغییر مخاطب در قرآن» نوشته شهره شاهسوندی و امید خانزاد از جمله آثار قرآنی است که در نمایشگاه در اختیار مخاطبان و علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

وی در ادامه گفت: «کتاب‌شناسی توصیفی مکتب تفکیک» اثر هادی ربانی با مقدمه محمدرضا حکیمی، «مسیحیت و مسئله ذهن و بدن»، «اسلام و مسئله نفس و بدن» و «درآمدی بر سبک بندگی» نوشته کاظم دلیری نیز از آثار عرضه شده دیگر پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی در نمایشگاه کتاب تهران است.

رئیس اداره نشر و مطبوعات پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی یادآور شد: پژوهشگاه از ابتدای فعالیت خود تاکنون 274 اثر در زمینه‌های گوناگون از جمله قرآن، حدیث، تفسیر، فلسفه، اخلاق و ... منتشر کرده است.