عضو فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس درباره اعتبارات قرآنی سال 93 گفت: بودجه سال آینده انقباضی در نظر گرفته شده که این امر اعتبارات بخش فرهنگی و قرآنی را نیز تحت تأثیر قرار داده است.

قاسم جعفری در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) با اشاره به عدم تخصیص اعتبارات قرآنی سال 1392 اظهار کرد: سال گذشته در جریان بررسی بودجه سال 92 اعتبار فعالیت‌های قرآنی در دو بخش به مبلغ 6 هزار میلیارد ریال رسید که در صحن علنی مجلس تصویب شد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اظهار کرد: با توجه به اینکه کم‌تر از 40 روز مانده به پایان سال امیدواریم این اعتبار تخصیص داده شود.

وی با انتقاد از کم‌لطفی مسئولان به حوزه قرآنی گفت: به نظر می‌رسد اولویت‌های فرهنگی مسائل دیگری است که به همین دلیل به فعالیت‌های قرآنی کم‌تر توجه می‌شود.

جعفری با بیان اینکه لازم است مجلس پیگیر تخصیص این اعتبار از سوی مسئولان اجرایی باشد، تصریح کرد: در جامعه‌ای که قرآنی است و حکومتش بر اساس مردم‌سالاری دینی اداره می‌شود، توجه به قرآن یکی از اصول است و باید پیگیر مسائل مربوط به فعالیت‌های قرآنی بود.

وی همچنین به اعتبارات قرآنی سال 93 اشاره کرد و گفت: بودجه سال آینده انقباضی در نظر گرفته شد که این امر اعتبارات بخش فرهنگی و قرآنی را نیز تحت تأثیر قرار داده است.

این نماینده مجلس نهم اظهار کرد: بنده در صحن علنی مجلس نیز در قالب اخطار قانون اساسی در مورد بی‌مهری به بخش فرهنگی و آموزشی در بودجه 93 تذکر دادم که پس از آن رئیس مجلس نیز آن را تأیید کرد.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم اعتباری که برای فعالیت‌های قرآنی سال آینده در نظر گرفته شده را تخصیص دهند و کمک کنند تا در جهت گسترش فعالیت‌های قرآنی در کشور از آن استفاده شود.