مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با اشاره به آغاز بیست‌و‌نهمین دوره مسابقات قرآن ویژه دانشجویان وزارت علوم از ابتدای شهریور، گفت: این مسابقات با حضور ۴۰۰ شرکت‌کننده برگزار خواهد شد.

حسین میرزایی، مدیرکل فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با اشاره به برگزاری بیست‌و‌نهمین دوره مسابقات قرآن دانشجویان این وزارتخانه، گفت: مرحله کشوری این مسابقات از اول تا سوم شهریورماه با حضور 400 شرکت‌کننده برگزار می‌شود.
وی با اشاره به میزبانی استان ایلام، افزود: این مسابقات در مرحله کشوری در رشته‌های قرائت تحقیق و ترتیل، حفظ پنج جزء، حفظ 10 جزء، حفظ 20 جزء و حفظ کل قرآن کریم برگزار می‌شود.
مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تصریح کرد: این جشنواره در پنج بخش شفاهی، کتبی، پژوهشی، ادبی و هنری برگزار می‌شود، برگزیدگان رشته‌های کتبی و سایر رشته‌ها که پیش از این رقابت‌های خود را برگزار کرده‌اند، نیز در مراسم اختتامیه تجلیل خواهند شد.
حسین میرزایی در ادامه اظهار کرد: نفرات برتر مرحله کشوری این مسابقات به مرحله ملی جشنواره ملی قرآن دانشجویان که با حضور دانشجویان دانشگاه‌های تابعه وزارت علوم، وزارت بهداشت، آزاد اسلامی، پیام نور، فرهنگیان، علمی کاربردی، فنی و حرفه‌ای و علوم معارف قرآن کریم که به میزبانی دانشگاه پیام نور است، راه می‌یابند.
وی در پایان یادآور شد: رشته‌های قرائت و حفظ در مرحله کشوری همراه با آزمون کتبی بوده و منبع آن ترجمه سوره‌های مبارکه «نمل» و «ابراهیم» توسط آیت الله العظمی مکارم شیرازی خواهد بود. نمره این آزمون 10 نمره در کنار نمره اصلی است.