آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی گفت: حقایق قرآن هرگز کهنه نمی‌شود و این کتاب الهی تا ابد قادر به پاسخگویی به شبهات است.

 

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قم، این مرجع تقلید دیشب 16 بهمن ماه در مراسم اختتامیه نوزدهمین المپیاد بین‌المللی قرآن و حدیث المصطفی ابراز کرد: از برکات قرآن است که انسان هر زمان با آن سروکار پیدا کند میوه تازه‌ای بر خواهد چید و امام علی(ع) فرمود که در کنار قرآن کریم کسی نمی‌نشیند مگر این که زمانی بر می‌خیزد هدایتی بر او افزوده شده و یا نقاط ضعفی از او کم شده است.
وی با بیان اینکه تاثیر قرآن تمام شدنی نیست تصریح کرد: تشکیل المپیاد بین‌المللی قرآن و حدیث المصطفی در رشته‌های مختلف مقارن با دهه فجر امری مبارک است.
این مفسر قرآن بیان کرد: شگفتی‌ها، نوآوری‌ها و مسائل جدید قرآن هرگز احصا نشده و حقایق قرآن نیز هرگز کهنه نمی‌شود و بر این اساس باید به جوانان توصیه کنیم خیال نکنند آن چه در باره قرآن نیاز به گفتن داشته است روزی تمام می‌شود.
نوشتن هزار تفسیر دیگر هم کافی نیست

آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی اظهار کرد: هزار تفسیر دیگر در مورد قرآن بنویسند بازهم مطالب ناگفتنی فراوانی در این کتاب نهفته است و همیشه باید همت کرد مسائل تازه‌ای از این شجره طیبه احصا کرد.
وی گفت: یکی از مسائلی که باید در مورد قرآن بیان کرد این است که جواب تمام شبهات عمده در اصول و فروع دین در قرآن مجید وجود دارد و قرآن به صورت مستقیم یا غیر مستقیم شبهات گذشته و امروز را جواب می‌دهد.
مرجع تقلید شیعیان ابراز کرد: وهابیت تکفیری در مسئله توحید گرفتار اشتباه عظیمی شده‌اند و عنوان می‌کنند که خالق و شفا دهنده تنها خدا است و اگر نام خدا را روی افراد بگذاریم و شفا را از غیر از خدا بخواهیم شرک محسوب می‌شود و این سرچشمه مهدورالدم بودن انسان‌ها می‌شود.
وی افزود: قرآن کریم در آیه 49 سوره مبارک مائده خطاب به عیسی بن مریم پنج معجزه را برای حضرت مسیح بیان می‌کند که اولین مورد آن خلقت است که می‌تواند صورت پرنده‌ای را بیافریند ، در آن بدمد تا سبب شود خلقت پرنده ایجاد شود و مشخص می شود خالقیت به عیسی نسبت نمی‌دهند اما خالقیت به اذن الله دارد.
اشتباه بزرگ تکفیری‌ها

وی اظهار کرد: اشتباه تکفیری‌ها در این است که خالق بودن و شفا دادن به اذن الله را قبول ندارند، آن‌ها تنها شفا دادن را مخصوص خدا می‌دانند اما خداوند به مسیح می‌گوید به امت مخاطب خود بگو من کور مادرزاد و بیمار لاعلاج برص را به اذن الله شفا می‌دهم.
آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی افزود: اگر کسی بگوید رسول‌الله(ص) و امیرالمومنین(ع) بیمار من را به اذن الله شفا بده تکفیری‌ها سر او را می‌برند اما قرآن به صراحت جواب این اشتباه خطرناک را داده است که سرچشمه ریختن خون‌های فراوانی شده است.
وی اظهار کرد: پاسخ تمام شبهات تکفیری‌ها مربوط به مبدا، معاد و صفات خداوند در قرآن مجید موجود است که بیانگر عظمت بسیار بالای قرآن است.