معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم بر تداوم حمایت وزارت علوم از پایان‌نامه‌های دانشجویی با موضوعات علوم قرآنی تاکید کرد و گفت: پایان نامه‌های دانشجویی با موضوعات قرآنی از حمایت مادی و معنوی وزارت علوم برخوردار خواهند شد.

 

سیدضیا هاشمی، معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)با بیان این مطلب اظهار کرد:  مهم‌ترین رویکرد و سیاست معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در ارتباط با فضای فرهنگی دانشگاه‌ها رشد فعالیت‌های مذهبی و دینی است تا جوانان بتوانند با تأسی به آموزه‌های دینی راه رشد و توسعه علم در کشور را هموار کنند.

وی افزود: توسعه فعالیت کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها می‌تواند به عنوان یک نقطه محوری در نشاط اجتماعی و سیاسی دانشگاه‌ها تاثیرگذار باشد و زمانی که فضای دانشگاه با نشاط باشد دانشجو علاقه‌ بیشتری به کسب علم پیدا خواهد کرد.

حضور جوانان در تشکل‌های دانشجوی و انجمن‌های اسلامی

هاشمی در ادامه تاکید کرد: سال آینده جشنواره‌های مختلفی در زمینه دینی، فرهنگی، علمی و اجتماعی که از پیش برنامه‌ریزی شده‌اند اجرایی خواهد شد و همین اجرای برنامه‌های مختلف حضور جوانان را در تشکل‌های دانشجوی و انجمن‌های اسلامی افزایش داده و شاهد رشد کیفی دانشگاه‌ها خواهیم بود.

معاون فرهنگی وزارت علوم اظهار داشت؛ یکی از مهم‌ترین جشنواره‌هایی که در حوزه معاونت فرهنگی وزارت علوم مدیریت می‌شود، جشنواره‌ای مربوط به برگزیدگان حوزه علوم انسانی کشور است که از امروز آغاز بکار خواهد کرد.

وی اشاره کرد: در راستای رشد اعتقادات دینی دانشجویان مقدمات برگزاری جشنواره‌های دینی و قرآنی آغاز شده است و سعی داریم جشنواره قرآنی و سایر جشنواره‌هایی که برخی مربوط به گذشته هستند و برخی جدید را به نحو شایسته برگزار کنیم.

حمایت مادی و معنوی پایان نامه‌های قرآنی

هاشمی بر تداوم حمایت وزارت علوم از پایان نامه‌های دانشجویی با موضوعات علوم قرآنی تاکید کرد و گفت: پایان نامه‌های دانشجویی با موضوعات قرآنی از حمایت مادی و معنوی وزارت علوم برخوردار خواهند شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم  برگزاری شب‌های قرآن در کنار مسابقات قرآنی، مزین کردن فضاهای فیزیکی دانشگاه‌ها با مفاهیم هویت‌ ملی و دینی،‌ تولید نرم افزارهای جدید و بهره گیری از تکنولوژی‌های نوین در جهت گسترش مفاهیم قرآنی را از جمله برنامه های اداره کل فرهنگی معاونت فرهنگی وزارت علوم در راستای نشر فرهنگ قرآنی در محیط  دانشگاهی معرفی کرد.