مدیر اجرایی و ارتباطات مرکز طبع و نشر قرآن اعلام کرد: همزمان با دومین روز از برپایی بیست‌وهفتمین نمایشگاه کتاب تهران از قرآن دانش‌آموزی با حضور وزرای ارشاد و آموزش و پرورش رونمایی می‌شود.

 

محمد بابایی، مدیر اجرایی و ارتباطات مرکز طبع و نشر قرآن در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) اعلام کرد: قرآن دانش‌آموزی همزمان با دومین روز از ایام برگزاری بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران رونمایی می‌شود.
وی با اعلام این خبر افزود: با توجه به مشکلاتی که در روند رونمایی از این قرآن طی ماه‌های گذشته پیش آمد، درصدد برآمدیم برای رونمایی از این مصحف در نمایشگاه کتاب تهران اقدام کنیم؛ از این رو مراسم رونمایی را با حضور مسئولان دو وزارتخانه آموزش و پرورش و فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌کنیم.
بابایی با قطعی برشمردن انجام این اقدام در نمایشگاه کتاب عنوان کرد: وزرای آموزش و پرورش و فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم حضور می‌یابند. همچنین محمد فقیهی، مؤلف و محقق ترجمه و شرح آیات منتخب این مصحف نیز به همراه همکاران مؤلف خود در این مراسم حضور می‌یابد و به تشریح این شرح آیات منتخب و ترجمه این مصحف می‌پردازد.
وی با بیان این که مراسم در بخش دارالکتابه انجام می‌شود، ادامه داد: بخش دارالکتابه در ضلع شمالی نمایشگاه و در کنار ورودی 19 و جنب مترو مصلی واقع شده است.
بابایی همچنین از رونمایی این قرآن با قلم نوری طی ایام برگزاری نمایشگاه قرآن خبر داد و گفت: متن عربی، ترجمه و شرح آیات منتخب، بخش‌های مختلف مصحف دانش‌آموزی را شامل می‌شوند که فقیهی، مؤلف و محقق اصلی این قرآن است و شرح یک صفحه‌ای متناسب با سن دانش‌آموزان را در این مصحف ارائه کرده است.
وی همچنین اظهار کرد: قصد داریم همزمان با ایام نمایشگاه، نسخه‌های قرآن دانش‌آموزی را در غرفه مرکز طبع و نشر واقع در بخش ناشران عمومی بخش نشر مکتوب واقع در میانه شبستان اصلی مصلی و روبروی محراب ارائه کنیم.