گروه فعالیت‌های قرآنی: معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از راه‌اندازی سایت جامع قرآنی خبر داد و گفت: مقدمات راه‌اندازی این سایت فراهم شده است و تا پایان سال جاری از آن رونمایی می‌شود.

حجت‌الاسلام محمدرضا حشمتی، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)از خراسان رضوی، با اشاره به برنامه شش ماه دوم سال جاری معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: سازمان‌دهی مؤسسات، تقویت نهادهای مردمی در حوزه قرآن کریم، پیگیری هفته‌های قرآنی در استان‌ها، فراخوان برای ارسال آثار هنری ـ قرآنی و پیگیری طرح ملی تلاوت قرآن کریم از جمله برنامه‌های معاونت قرآن و عترت به‌شمار می‌رود.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از راه‌اندازی سایت جامع قرآنی خبر داد و گفت: مقدمات راه‌اندازی این سایت فراهم شده است و تا پایان سال جاری از آن رونمایی می‌شود.

وی با اشاره به عملکرد جشنواره بین‌المللی فرهنگی ـ هنری امام رضا(ع)، اظهار کرد: خوشبختانه این جشنواره در حد خوبی در حال برگزاری بوده و هر ساله بخشی به آن افزوده می‌شود اما با توجه به گستردگی، این جشنواره، قابلیت‌ها و ظرفیت‌های بسزایی دارد که امیدواریم از آن استفاده کرده و در جهت افزایش عملکرد کمی و کیفی این جشنواره تلاش شود.

حجت‌الاسلام حشمتی با بیان اینکه متأسفانه آثار فاخر کمی در حوزه رضوی به جشنواره ارسال می‌شود، ابراز کرد: باید هنرمندان و اندیشمندان صاحب نام در این جشنواره حضور پیدا کنند زیرا استفاده از ابزار هنر می‌تواند در جهت اشاعه اندیشه‌های رضوی بیشتر مؤثر واقع شود.

وی با اشاره به اقداماتی که تاکنون برای تحقق 10 میلیون حافظ در کشور صورت گرفته است، گفت: سازمان‌های گوناگون در جهت تحقق این خواسته رهبر معظم انقلاب پیگیری‌هایی را انجام می‌دهند اما تا رسیدن به آن فاصله زیادی داریم، البته کارهای خوبی توسط نهادها صورت گرفته و گزارش‌های امیدوارکننده‌ای در این خصوص ارائه شده است.