رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با ذکر اینکه سال به سال بر میزان فعالیت‌های قرآنی و فرهنگی افزوده می‌شود، گفت: باید بودجه دولت نیز با حجم این فعالیت‌ها تناسب داشته باشد ولی متاسفانه در بودجه 93 به این حوزه بی‌مهری شده است.

حجت‌الاسلام و‌المسلمین احمد سالک، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، در مورد بودجه فعالیت‌های قرآنی و فرهنگی در لایحه بودجه سال 93 گفت:  با توجه به فضای کمیسیون تلفیق، مجلس و نیز ارقام لایحه بودجه در زمینه مسائل فرهنگی و قرآنی که توسط دولت به مجلس ارائه شد، حکایت از بی‌مهری دولت و مجلس به بحث فرهنگی می‌کند.
وی اظهار کرد: عوامل مختلفی منجر به این مسئله شد تا بودجه مطلوبی که بتواند پاسخ‌گوی همه نیازهای قرآنی و فرهنگی کشور باشد، به تصویب نرسد.
حجت‌الاسلام سالک با اشاره به جلسه امروز مجلس در مورد بودجه 93 و نظر نهایی نمایندگان در خصوص تصمیمات کمیسیون تلفیق برای رفع ایرادات شورای نگهبان گفت: باید امروز به جلسه علنی مجلس و نظر جمعی نمایندگان چشم دوخت و پس از آن می‌توان در مورد بودجه اختصاص یافته به مسائل فرهنگی و قرآنی نظر قطعی را داد.

بودجه فرهنگی و قرآنی سال 93 مطلوب نیست
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سؤال که بودجه امسال تا چه حد حمایت‌کننده از فعالیت‌های قرآنی و فرهنگی است، افزود: با توجه به گستره کشوری فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی، این بودجه اختصاص‌یافته به هیچ‌وجه مطلوب نیست.
وی عنوان کرد: فعالیت‌های قرآنی و فرهنگی، سال به سال بر میزان آنها افزوده می‌شود و باید بودجه دولت نیز با حجم این فعالیت‌ها تناسب داشته باشد و متاسفانه در بودجه 93 به این گستره مسائل قرآنی و فرهنگی بی‌توجهی شد.
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: برای زیرساختهای فرهنگی و تقویت این زیرساخت‌ها باید اهتمام ویژه دولت و مجلس داشته باشند و در کمیسیون فرهنگی مجلس این سیاست پیگیری جدی می‌شود که مسائل مهمی چون قرآن، حوزه‌های علمیه و فعالیت‌هایی که زیربنای حرکت‌های فرهنگی است، نه تنها دچار سکون نشود بلکه با قوت ادامه پیدا کند.