مدیر مؤسسه نرم‌افزاری کوثر با اشاره به تولید نسخه جدید نرم‌افزار جامع قرآنی سلسبیل 2 گفت: نسخه جدید این نرم‌‌افزار از لحاظ فنی قابلیت‌هایی دارد که تاکنون در هیچ یک از نرم‌افزارهای قرآنی وجود نداشته‌است.

 

سید مهدی حسین زاده، مدیر مؤسسه نرم‌افزاری آوای مهر کوثر در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا)، با اعلام این خبر گفت: نرم‌افزار سلسبیل دو، به لحاظ محتوایی و نرم‌افزاری با نسخه اول آن کاملاً متفاوت است و  از لحاظ ساخت دگرگون خواهد بود. محیط نرم‌افزاری سلسبیل دو، نسبت به نسخه یک این نرم‌افزار کاملاً متفاوت است و طراحی کار نیز عوض خواهد شد.

وی افزود: سلسبیل یک، قابلیت تبدیل به نسخه اندروید و استفاده بر روی تبلت و یا تلفن همراه را نداشت که در سلسبیل دو این قابلیت ممکن خواهد بود؛ ساختار محصول جدید نیز کاملاً تغییر کرده و امکانات بهتری از لحاظ محتوا به آن اضافه شده‌است.

ارائه قابلیتی که تاکنون بر روی هیچ یک از نرم‌افزارهای قرآن وجود نداشته است

مدیر مؤسسه نرم‌افزاری آوای مهر کوثر خاطرنشان کرد: از لحاظ فنی در نسخه جدید سلسبیل قابلیت‌های را قرار داده‌ایم که تاکنون بر روی هیچ یک از نرم‌افزارهای قرآن این قابلیت‌ها وجود نداشته است.

وی با اشاره به اینکه قابلیت‌های جدید این نرم‌افزار را فعلاً نمی‌توان عنوان کرد، گفت: کاربران بعد از رونمایی از نرم‌افزار با قابلیت‌ها، امکانات و ویژگی‌های جدید آن آشنا می‌شوند چراکه نوآوری این نرم‌افزار و مطرح کردن آن به‌کار خدشه وارد می‌کند.

حسین‌زاده تاکید کرد: بعد از تولید نسخه جدید نرم‌افزار سلسبیل دو، اقدام به طراحی نسخه آندروید آن بر پایه طرحی که ایجاد شده، خواهیم کرد. البته تولید نسخه اندروید و قابلیت‌های جدید این نرم‌افزار باعث طولانی‌تر شدن مراحل تولید و طراحی و بالا رفتن هزینه این نرم‌افزار شده است.

سلسبیل 2 در ماه رمضان سال جاری و در نمایشگاه قرآن رونمایی می‌شود

وی افزود: تلاش می‌کنیم این نرم‌افزار را در ماه رمضان سال جاری و در نمایشگاه قرآن رونمایی و عرضه کنیم اما ممکن است به دلیل حجم بالای کار و مراحل تولید و طراحی، رونمایی از نرم‌افزار بیش از این زمان‌بر باشد.

مدیر مؤسسه نرم‌افزاری آوای مهر کوثر این نوید را به کاربران مجازی داد که منتظر یک اتفاق خیلی خوب در زمینه نرم‌افزارهای قرآنی باشند و افزود: این نرم‌افزار یک محصول کاملاً متفاوت با مباحث قرآنی در زمینه‌های مختلف و باقابلیت‌های خوب و متفاوت است.

حسین‌زاده با اشاره به اینکه این نرم‌افزار در زمینه‌های آموزشی و پژوهشی، گرافیکی و محیط کاربری روان و جذاب، تازگی دارد، اعلام کرد: اطلاعات بیشتر محتوایی در مورد این نرم‌افزار را در ماه‌های آینده در اختیار کاربران قرار خواهیم داد.