معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن بیان کاهش مدت برگزاری نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم به 20 روز عنوان کرد: این معاونت در جهت ارتقای سطح برپایی این نمایشگاه پذیرای انتقادات و پیشنهادات صاحب‌نظران است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا حشمتی، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، در خصوص برپایی بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم اظهار کرد: نمایشگاه بین‌المللی قرآن در سال آتی با رویکرد جدیدی برگزار خواهد شد.
وی تصریح کرد: سومین جلسه شورای برنامه‌ریزی بیست و دومین دوره این نمایشگاه هفته گذشته برپا شد که در آن ترکیب شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه با حضور 20 نفر از مسئولان دستگاه‌های مرتبط با برگزاری نمایشگاه و تنی چند از صاحب‌نظران و نخبگان قرآنی کشور مشخص شد.

برپایی نمایشگاه قرآن 25 شعبان تا 15 رمضان
حجت‌الاسلام حشمتی عنوان کرد: در این جلسه زمان برگزاری نمایشگاه از 25 شعبان‌المعظم تا 15 رمضان‌المبارک تعیین شد و ساعت برگزاری نیز مطابق سال‌های گذشته از ساعت 17 تا 24 خواهد بود، همچنین در خصوص مکان برپایی و سایر جزئیات نیز از طریق نظرسنجی از مخاطبان و عموم جامعه قرآنی تصمیم‌گیری می‌شود.

رویکرد جدید محتوایی
وی ادامه داد: در تعداد بخش‌ها نیز نمایشگاه بین‌المللی قرآن متفاوت با گذشته اجرا می‌شود و بازدیدکنندگان از نظر محتوایی با فضای جدیدی مواجه خواهند شد و رویکرد بخش‌محور، تناسبی با نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم ندارد.
معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اگر احتمال دیگری در زمینه مدت زمان برگزاری نمایشگاه بین‌المللی قرآن مطرح شود، به طور یقین در شورای‌های مربوطه بررسی می‌شود؛ ما در این زمینه از تمامی صاحب‌نظران و کارشناسان دعوت می‌کنیم تا نظرات خود را در این باره مطرح کنند.