نمایندگان مجلس در جلسه عصر امروز در ادامه بررسی بخش هزینه‎ای لایحه بودجه، با بند الف تبصره 16 لایحه موافقت کردند که براساس آن ایثارگران، حافظان کل قرآن کریم و قاریان ممتاز از پرداخت هزینه تحصیل در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی معاف شدند.

 

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی نوبت عصر امروز (شنبه 19 بهمن‌ماه) و در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه 93 کل کشور، با بند الف تبصره 16 این لایحه موافقت کردند که براساس آن ایثارگران، حافظان کل قرآن کریم و قاریان ممتاز از پرداخت هزینه تحصیل در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی معاف شدند.

در بند الف تبصره 16 لایحه بودجه آمده است که تحصیل ایثارگران، حافظان کل قرآن کریم و قاریان ممتاز کشوری و مشمولان بند«ک» ماده (20) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و مؤسسات پژوهشی رایگان است.

هزینه‌های مربوط به دانشگاه پیام‌نور، دانشگاههای علمی- کاربردی و دوره‌های شبانه و همچنین مراکز آموزشی و پژوهشی غیردولتی از طریق دستگاههای ذی‌ربط اعم از بنیاد شهید و امور ایثارگران، سازمان بهزیستی کشور، کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان اوقاف و امور خیریه در ابتدای هر نیمسال تحصیلی از محل اعتبارات برنامه 30467 پیوست شماره(4) این قانون پرداخت می‌شود.

کمک هزینه تحصیلی اعم از شهریه ثابت و متغیر پرداختی توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران به ایثارگران وافراد مشمول خانواده آنها که در واحدهای بین‌الملل داخل یا خارج دانشگاه‌های دولتی و یا غیردولتی پذیرفته می‌شوند، معادل شهریه پرداختی به پذیرفته‌شدگان رشته‌ها و مقاطع مشابه در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی و واحدهای داخلی تعیین و پرداخت می‌گردد وباقیمانده شهریه توسط دانشجو اعم از ایثارگر یا خانواده وی تامین و پرداخت می‌شود.

آیین‌نامه اجرایی این بند ظرف دوماه از تاریخ تصویب این قانون به‌ پیشنهاد دستگاههای اجرایی ذی‌ربط با تأیید معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور به‌تصویب هیئت‌وزیران می‌رسد.