عباسعلی منصوری : عزم جهادی پیشرفت و عدالت را برای کشور تضمین می کند

 

عباسعلی منصوری آرانی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با اشاره به انتخاب عنوان «اقتصاد و فرهنگ، با عزم ملی و مدیریت جهادی» از سوی رهبر معظم انقلاب برای سال جاری، اهمیت مسئله فرهنگ و اقتصاد را یادآور شد و گفت: در این دو حوزه مهم باید منویات رهبر معظم انقلاب و دغدغه‌های ایشان مدنظر مسئولان قرار گیرد.
وی افزود: اقتصاد مقاومتی بر مبنای منشوری که مقام معظم رهبری به سران سه قوه ابلاغ کردند، باید در سال 93 به صورت هدفمند از سوی سران قوا پیگیری شود و از ابتدای سال مسئولان برای تحقق اقتصاد مقاومتی گام بردارند و فرصتها را از دست ندهند.
منصوری آرانی با ذکر اینکه در سال 93 اولویت اصلی کشور حل مشکلات اقتصادی و رفع معضلات فرهنگی است، عنوان کرد: ظرفیت‌های اقتصادی کشور در مسیر اقتصاد مقاومتی باید به کار گرفته شود و مسئولان فرهنگی نیز مشکلات فرهنگی را به صورت جدی رصد کنند و برای رفع آنها برنامه عملیاتی داشته باشند.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی جهاد را یک کلمه ارزشی در دین اسلام دانست و افزود: جهادی نگریستن به فرهنگ و اقتصاد می‌تواند ثمرات ارزشمندی برای پیشرفت کشور به همراه داشته باشد و مسئولان ایثارگرانه برای این دو مقوله ارزشمند تلاش کنند.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با ذکر اینکه اخلاص و پشتکار و تلاش از مؤلفه‌های همت جهادی است، گفت: عزم جهادی پیشرفت و عدالت را برای کشور تضمین می کند و امروز نیاز مبرمی به عزم جهادی داریم تا در برابر سلاح تحریم دشمنان مقاومت کنیم.
وی افزود: فرهنگ اسلامی در کشور باید جریان داشته باشد تا در برابر امواج فرهنگی دشمنان و جنگ نرم آنها جامعه اسلامی بتواند از خود دفاع کند؛ بدون فرهنگ غنی اسلامی نمی توان در برابر دشمنان ایستادگی کرد.