برخی رسانه‌های کشورمان اخیرا خبری مبنی بر رونمایی از قرآن آمریکایی منتشر کرده‌اند که ایکنا حدود یک سال و نیم پیش(آبان‌ماه 91) برای نخستین‌بار به انتشار خبری در این باره پرداخت.

 

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، یک پایگاه اینترنتی روز شنبه، نهم فروردین، خبری درباره رونمایی از قرآن آمریکایی منتشر کرد و برخی دیگر از رسانه‌های کشورمان نیز این خبر را به صورت اقتباسی منتشر کردند، این در حالی است که خبرگزاری ایکنا آبان‌ماه سال 91 برای نخستین‌بار به خبری درباره این قرآن تحریف‌شده پرداخت و رسانه‌های گوناگونی نیز این خبر را به نقل از ایکنا منتشر کردند.
اخباری که رسانه‌های مذکور منتشر کرده‌اند، حکایت از رونمایی! از قرآن آمریکایی دارد، این در حالی است که این قرآن چند سال پیش منتشر و در کشورهای حاشیه خلیج فارس توزیع شد، بنابراین به تازگی نمی‌تواند رونمایی شده باشد.
اصل خبر ایکنا در آبان 91: قرآن آمریکایی روانه بازار کشورهای حاشیه خلیج فارس شد!  
«دو مؤسسه انتشاراتی آمریکایی با چاپ کتابی تحت عنوان «الفرقان الحق» نسخه‌ای تحریف شده از کتاب مقدس مسلمانان را وارد بازارهای کشورهای حاشیه خلیج فارس کرده است.
نشریه الفرقان کویت با اعلام این خبر نوشت: این نسخه که باید نام آن را کتاب آیات شیطانی گذاشت، قرآنی تحریف شده محسوب می‌شود که با جلدی شکیل به چاپ رسیده و در کشورهای حاشیه خلیج فارس به‌ویژه در کویت توزیع شده است. 
این نشریه می‌افزاید: دو شرکت انتشاراتی آمریکایی با نام «Omega 2001» و «wine Press» به چاپ و نشر الفرقان الحق اقدام کرده‌اند که 366 صفحه و 77 سوره دارد و به دو زبان عربی و انگلیسی در حال حاضر در میان دانش‌آموزان خارجی مدارس غیرانتفاعی کویت توزیع شده است. 
در مقدمه ناشر این کتاب شیطانی آمده است: الفرقان الحق، کتابی مقدس برای قرن 21 است که می‌توان آن را «کتاب صلح» و یا «مصحف ادیان ثلاثه»(اسلام، یهود و مسیحیت) نامید. 
این کتاب با این جمله «باسم الأب الکلمة الروح الإله الواحد الأوحد. مثلث التوحید.. موحد التثلیث ما تعدد» که در برگیرنده عقاید مسیحیان درباره «تثلیث» است، آغاز می‌شود و فاتحه، محبت، مسیح، ثالوث، مارقین، صلب، ماکرین، انجیل، اساطیر، کافرین، تنزیل، تحریف، اضحی، عبس و شهید از جمله عنوان سوره‌هایی است که در آن به چاپ رسیده است!
بر اساس این گزارش، مقامات کویتی هنوز درباره انتشار این قرآن آمریکایی موضع مشخصی اتخاذ نکرده‌اند».
خبر دیگر ایکنا درباره الفرقان الحق: قرآن آمریکایی در هند ممنوع شد  
«هند ورود کتاب الفرقان الحق(قرآن آمریکایی موسوم به هزاره) را به این کشور ممنوع اعلام کرد.
دولت هند با تصویب ابلاغیه‌ای گمرگی در مجلس این کشور ورود کتاب الفرقان الحق را به دلیل مسائل امنیتی ممنوع کرد.
انتشار این کتاب که قرآن هزاره لقب گرفته است در آمریکا، خشم بسیاری از محافل اسلامی در آمریکا و دیگر کشورهای جهان را برانگیخته است.
رهبران مسلمان معتقدند «الفرقان الحق» ترجمه تحریف‌شده‌ای از قرآن و توهینی آشکار به مسلمانان است.
اداره اطلاعات بین‌الملل آمریکا با انتشار بیانیه‌ای در پایگاه اینترنتی خود اعلام کرد: انتشار این کتاب کارگروه کوچکی از مبلغان مسیحی است که با هدف تشویق مسلمانان به گرایش به مسیحیت صورت گرفته است و این موضوع هیچ ارتباطی با دولت آمریکا ندارد».
ایکنا: کتاب «الفرقان الحق» منزلت و ثبات قرآن را به چالش می‌کشد 
«خبر دیگری که ایکنا درباره الفرقان الحق منتشر کرد، اظهارات حجت‌الاسلام سید رضا مؤدب، عضو هیأت مدیره انجمن قرآن‌پژوهی حوزه علمیه قم بود، حجت‌الاسلام مؤدب در این خبر هدف از انتشار برخی تألیف‌ها و پژوهش‌ها درباره قرآن را تخریب بنیادهای فکری مسلمانان دانست.
وی به چاپ و توزیع کتاب «الفرقان الحق» در کشورهای عربی اشاره کرد و گفت: در واقع نمی‌توان نام این اثر را پژوهش گذاشت، این کتاب 77 سوره دارد که از جمله می‌توان به سوره‌های الفاتحه، الجنه و الانجیل اشاره کرد که بسیاری از باورهای اسلامی در آن مردود یا وارونه جلوه داده شده است، از این رو در کشورهایی که این کتاب توزیع شده، به سرعت جمع‌آوری گشته است؛ اما در همان مدت کوتاه توانست بین جوانان و کسانی که اعتقادات ضعیفی دارند، تأثیر بگذارد و جایگاه، منزلت و ثبات قرآن را در ذهن آنان به چالش بکشد.
دانشیار دانشگاه قم، افزود: این فعالیت‌ها به دست مزدورانی در میان مسلمانان انجام می‌شود و دانشمندان شیعه و سنی با آن مخالف‌اند. محتوای این نوع نوشته‌ها نیز معمولاً مستند، منطقی و با ذکر دلیل نیست و نظم منطقی ندارد. همچنین مطالب آن غیر‌عالمانه بوده و برگرفته از تخمین‌ها و گزافه‌هایی غیرقابل پذیرش است. 
مؤدب در ادامه تأکید کرد: پژوهشگران باید با این مقوله‌ها به شکل مناسبی برخورد کنند و اصل این آثار باید به گونه‌ای که اذهان عمومی مشوش نشود در اختیار محققان قرار گیرد و پس از نقد عالمانه به مراکز مربوطه و گروه‌های علمی ارائه شود. 
وی در پاسخ به این پرسش که آیا «الفرقان‌ الحق» را می‌توان نمونه‌ای از تفسیر به رأی دانست، اظهار داشت: تفسیر به رأی بیشتر در فهم تک تک آیات و رسیدن به مراد خدا مطرح می‌شود؛ اما این کتاب را نمی‌‌توان تفسیر دانست. در یک نگاه کلی وجود مبنای غلط و استناد آن به قرآن، منجر به تفسیر به رأی می‌شود؛ اما نویسندگان چنین کتاب‌هایی ادعا ندارند که از یک آیه برداشتی دارند و اصلاً از اصول و مبانی تفسیری تبعیت نمی‌کنند».
درباره الفرقان الحق بیشتر بدانیم:
«الفرقان الحق» پس از نشر و توزیع «قرآن قرن بیست‌و‌یکم» خوانده شد و به شخصی به نام «المصطفی الهام» منسوب و توسط فردی به نام «المهدی» به انگلیسی ترجمه شد.
در این کتاب به جای آیه «بسم الله الرحمن الرحیم» در ابتدای هر سوره، عبارت «بسم الآب الکلمه الروح» (به نام پدر، کلمه، روح) آمده که شامل عقاید مسیحیان در مورد تثلیث است.
این‌ کتاب به‌ اصطلاح‌ قرآن‌ ۳۶۶ صفحه‌ای‌، به صورت رایگان در مدارس‌ خصوصی‌ کویت‌ در دسترس‌ دانش‌آموزان‌ قرار گرفت‌. در مقدمه‌ این‌ کتاب‌ چنین‌ آمده‌ است‌: «تقدیم‌ به‌ ملت‌ عرب‌ و همه‌ مسلمانان‌ جهان‌، در عمق‌ وجود هر انسانی‌ اشتیاق‌ فراوان‌ برای‌ رسیدن‌ به‌ ایمان‌ حقیقی‌، آرامش‌ درونی‌، آزادی‌ معنوی‌ وزندگی‌ ابدی‌ وجود دارد. این‌ متن‌ (کتاب‌ الفرقان‌ الحق‌) می‌تواند به‌ اشتیاق‌ سمت‌ و سو ببخشد!». 
پایگاه‌ اینترنتی «آمازون» که‌ آخرین‌ عناوین‌ کتاب‌ها در موضوعات‌ مختلف‌ را به‌ فروش‌ می‌رساند، به‌ تبلیغ‌ این‌ کتاب‌ پرداخت و آن‌ را قرآنی‌ نوشته‌‌شده‌ به‌ شیوه‌ جدید و منحصر به‌ فرد خواند.
در یکی‌ از آیات‌ آن‌، ازدواج‌ با بیش‌ از یک‌ زن‌ برابر با «زنا» دانسته‌ شده‌ و در آیات‌ دیگر طلاق‌ وجهاد حرام‌ و غیرشرعی‌ خوانده‌ شده‌اند، همچنین‌ در مورد ارث‌ مطالبی‌ در آن‌ آمده‌ که‌ مغایر با دستورات‌ و احکام اسلامی‌ است‌.
در پایگاه اینترنتی آمازون، الفرقان‌ الحق این‌گونه معرفی شده است:
«اگر می‌خواهید با اسلام یا مسیحیت آشنا شوید، این کتاب را بخوانید، زیرا این کتاب قرآن جدیدی به نام پیام قرآن و انجیل را با هم پیوند می‌دهد».
در یکی از پایگاه‌های اینترنتی مسیحی به نام (messiah Gifts) که ستاره‌ داود نیز بر بالای صفحه اصلی آن خودنمایی می‌کند(!) آمده است: «کتاب «الفرقان‌ الحق» هدیه‌ای به مسلمانان است که پیام صلح عیسی مسیح(ع) را به زبان عربی و انگلیسی صحیح بیان ‌می‌کند. این کتاب که سوره‌هایش شبیه سوره‌های قرآن است موضوعاتی مثل عشق، نور، ازدواج، صلح، روزه‌داری و نماز را به شیوه جدیدی توضیح می‌دهد».
این کتاب مجعول با صفحات و خطی شبیه به خط قرآن در کتابخانه‌های مشهور آمریکا و اروپا و مراکز ورزشی و صنعتی به صورت بسیار گسترده توزیع و وارد سایت‌های اینترنتی شده است و در برخی مدارس کشورهای عربی که عده‌ای از فرزندان مسلمان در آن درس می‌خوانند، نیز توزیع شده است.
همکاری اسرائیل و سازمان‌های آمریکایی برای چاپ الفرقان الحق 
همچنین درباره این کتاب به اصطلاح قرآن آمده است: «اسرائیل با‌ همکاری سازمان‌های آمریکایی با صرف چندین سال کار، این کتاب را ساختند. این کتاب در ایالت کالیفرنیا آمریکا به چاپ رسیده و هدف از چاپ و نشر آن، حذف قرآن کریم و جایگزین نمودن الفرقان الحق به جای این کتاب الهی عنوان شده است».
این کتاب در 12 جزء که مشتمل بر 366 صفحه در اندازه متوسط است، به دو زبان انگلیسی و عربی به چاپ رسیده است و شامل یک مقدمه و 77 موضوع است که آن‌ها را سوره نام نهاده‌اند! 
این کتاب با سوره‌ای به نام «الفاتحة»! شروع می‌شود و با «الشهید» پایان می‌پذیرد و خاتمه‌ای دارد که پایان بخش آن کلمه «آمین» است.
گروهی از یهودیان افراطی داخل اسرائیل اقدام به تفسیر این کتاب کرده و میان آن و آیات قرآن مقایسه کرده‌اند تا به خیال خود ثابت کنند قرآن کریم را بشر نگاشته و یک کتاب آسمانی نیست!
نمونه‌ای از آیات این کتاب باطل: 
«والذین اشتروا الضلالة وأکرهوا عبادنا بالسیف لیکفروا بالحق ویؤمنوا بالباطل أولئک هم أعداء الدین القیم وأعداء عبادنا المؤمنین».
ترجمه: «کسانی که گمراهی را برای خویشتن خریده و بندگانمان را با شمشیر مجبور کرده‌اند تا به حق کفر ورزند و به باطل ایمان بیاورند اینان دشمنان دین استوار و دشمنان بندگان مؤمن ما هستند»
اصل این آیه در قرآن کریم، آیه 175 سوره بقره است که خداوند سبحان می‌فرماید: «أُولَئِکَ الَّذِینَ اشْتَرَوُاْ الضَّلاَلَةَ بِالْهُدَى وَالْعَذَابَ بِالْمَغْفِرَةِ فَمَآ أَصْبَرَهُمْ عَلَى النَّارِ: آنان همان کسانى هستند که گمراهى را به [بهاى] هدایت و عذاب را به [ازاى] آمرزش خریدند، پس به راستى چه اندازه باید بر آتش شکیبا باشند».